Thursday, January 21, 2010

Petua

I am the only one in the family with skin or to be more specific pimples prob... Since day one I know what pimples are, they never stop introducing themselves to me. Not only on my face, my back, betis, paha, b****t, kepala, anywhere they feel like 'cakking' me. But now is not as bad as before. Of course we should strive for the best kan...senantiasa membaiki diri... so ini la salah satu cara membaiki diri... heheheh

My very generous officemate gave me a petua yang mmg dia buat. She said hers was way worsen than mine. When she amalkan the petua, alhamdulilah. It worked. Seriously, looking at her face now, I just can't believe that she used to have pimples probs. So this is what she gave me and I'm giving it to all because sharing is caring ok. Firstly, u gonna need this:


YES!! Eggs.. but not normal eggs... the ayam kampung eggs... You dont have to be at kampung to get telur ayam kg. Melambak jual kat market (well at least that's where my dad help me to buy it...hahahah). For those yang tak berapa kenal ayam kampung. Slightly kecik dan kaler putih.. Kesucian. Ayam kampung kan patut 'suci'. Hahahaha.

Ok. So what do you do with eggs? Use only the white egg. Sapu pada seluruh muka. Biarkan kering mcm mask. After that, cuci dgn air suam. Oh ya... lebih baik selawat sebelum sapukan pada muka. Repeat the whole process smpi habis putih telur tu... Do it 3 days berturut2. It suppose to tighthen you liang roma. My experience, lepas buat tu.. .muka sungguh tegang and terasa cerah.. dan sangat best... You should try.

Pimples issue always come side by side with oily face issue... so, this generous fren of mine also bagi petua; more like introduce me to a product that might help the prob.

So ladies and gentlemen... introducing:

AIR TAWAS


Baru pakai tak smpi seminggu and I can feel the difference. Before this kalu mekap pagi nk gi keje by the time 10 am, dh bole kumpul minyak kat muka buat deep fry. Now, amat amat amat kurang sangat. Not to say hilang terus, but sangat2 kurang. Mekap pun tahan lama.. ye la.. sebab minyak tak de so tahan lama la kan... But that fren of mine kata benda ni tak bole pki lama2. Smpi kita rasa selesa dan habis minyak hilang then stop. Otherwise kering lak muka nnt.

Sesapa yang ada isu dgn minyak yang bole deep fry ayam ni, sila ka ke kedai kecantikan (cth RY Salon or Mydin) utk beli benda ni.. Tak mahal... yang besar ni RM12.90. Ada 1 size smaller... kalu tak berani nk beli besar try kecik dulu... Oh lupa nk bgtau cara penggunaan. Boh kat facial cotton, sapu/gosok kat muka smpi hitam... Ulang smpi hitam tu habis... Cuci muka cam biasa lepas tu... Digalakkan guna 2 kali sehari...

So renung2 kan... dan selamat mencuba.... Hehehehhehe

0 comments: