Wednesday, January 13, 2010

Kau dan Aku

Ada la beberapa hari tertinggal nk update blog. Sebab kehidupan ada terbusy. Tak macam orang tu yang sempat lagi update blog sambil buat muka ketat. Jgn marah you... Hahahahah

Antara Event yang berlaku:



Last Saturday 9.1.2010 went for Maybank Awards Nite 2010. Above is the before and after of my evening dress. Sekali pandang tak nmpk beza... The the diamonds actually cost me RM60...Cait!!!. Tapi kalu tak pergi dinner tu rasa rugi la plak kan. Bukan senang nk dapat pergi dinner camni. Kepada sesiapa yang calon kan namaku menjadi insan terpilih.. Thank you very much. Antara event / orang yang ada mlm itu adalah:



Finalist Maybank Idol. Pemenangnya ialah MBB Jakarta. Mmg mantap dia nyanyi.



Yup. Performance by CT lijah.... not bad. entertaining. Pada la dgn 60K yang dibayar. Hehehehhe

Oh ya. Today is RED day for Kenny Rogers.



and we arrived at KRR Bukit Raja, this is what we see:



Perghh!!! punya la ramai orang... Merah jer permandangan ku... So lari la ke KRR Setia Alam..Hampeh... sama jer.. Sudahnya mkn kat Madam Kwan's. Janji perut kenyang... HEheheh. TQ Azul...

Ok now abit serious. Kau dan aku. Memang kita tak sama. Tak penah serupa. Kita berbeza dari segi rupa, kepercayaan, kesukaan dan kebencian. Hebatnya Allah mencipta kita dgn menjadi berbagai2. Walaupun kita ada percanggahan atau kesukaan kita yang mungkin bagi orang lain tidak, kita haruslah peka terhadap keadaan sekeliling dan sensitif dgn orang keliling. Aku bagi contoh la... Ko suker giler2 pki perfume byk2. Dlm erti kata lain, sekali ko pki perfume, habis sebotol. Tapi ko kena ingat, ko punya wangi tu belum tentu aku suka. Belum tentu aku bole terima. Oleh itu, pki la perfume yang ala kadar. Jgn smpi buat orang lain nk termuntah dek wangi ko. Skit2 dal la... Ini pki perfume kat badan sdr bila naik kereta dh jadi mcm air freshener kereta. Habis 1 kereta bau kau. Tolong la sensitif skit... Nasib aku tak termuntah jer tadi tau tak!!!. Kalu tak... confirm aku muntah atas ko!. Sebab tu la Islam tak bagi pki wangian2 yang terlampau. Selain dari menarik perhatian kaum lelaki yang bole cenderung kearah maksiat, ia jugak bole menimbulkan ketidak selesaan orang lain seperti aku. Tolong ye... lain kali tolong sensitif. Islam mengamalkan kesederhanaan. Pki perfume bole... tapi kena sederhana. Jgn smpi buat orang lain macam nk mampos tahan nafas. Ok? Reminder to all and to myself...

2 comments:

Anonymous said...

hahahahahaa... gelak part yang perfume tu..hehehehehe..- af

Xpin said...

You know I know cukup... hahahahah