Monday, February 25, 2008

Ni lah kisah kanak2 zaman sekarang:


1) Ajmal


Tak payah citer banyak. Tengok tangan bengkok camni apa lagi. Jatuh. Ajmal ni my cousin. Baru in kindergarden. He followed his daddy to change the 'atap zink'. You know la budak2. When you say 'dont', they hear it as 'do it'. So bila berjalan atas siling tu apa lagi... Pereparppp!!!!. Jatuh. The best part is no one heard anything. They (the parents) only realized it when the found his slipper is up there tapi tuan punya tak de... Tau2 dah jatuh masuk dlm bilik. Senyap jer. Dia pun tak berani nk nangis because dia tau salah dia. Ajmal suffered from total dislocation of his elbow. Broken wrist and benjol kepala. Was rush to the hospital. Direct to ICU, did scanning and he went for the operation twice....Hmmm...

2) Kakak

Kakak made this 'story book'. The title of the book is..."Buku cerita Hantu...Ha...Ha....Ha". Antara isi kandungan nya; "Ha...Ha...Ha... Saya adalah hantu terbang"...."Nama ayah saya pocong. Kami adalah keluarga hantu. Nama adik saya Zombi. Nama kakak saya Joon. Nama ibu saya Hantu". I was a bit surprise nama dia tau nama2 keturunan nih... Bila tnya dia kata kawan2 dia bagitau. See...Budak2 sekarang. Baru standard 1 dah tau semua.

3) Adik

"Adik, gi naik atas mandi pastu siap"

"Nak gi mana?"

"Adik nk gi mana?"

"Adik nak gi em...o...em...o (as in M...O...M...O)" -Trying to spell out the shop name.

"Huh? Gi mana dik?"

"M...O...M...O..........TESCO!!!"

"Hoi...sapa ajar tah"

As usual...adik mmg hampeh!!!!

0 comments: