Friday, April 24, 2009

Hehehhehhe.
Hidup lagi aku rupanya.
Gler lama aku tak memblog kan diri.
Antara reasonnye ialah laptop ni telah berhijrah ke Kuala Lipis and I dont really feel like using others. Tapi bila laptop ni dah balik pun... still tak de feel like this is mine. Cam connection tu dh hilang. Cuma lately terasa nk melepaskan rindu kat laptop ni.

Actually, terlalu byk benda jadi lately. Terlalu banyak. Tak terkira and tak terfikir. Knowing me, I hate to think about problems. I feel that the more I think of the prob... lagi byk prob akan dtg. For me... kalu bole solve... ok... tak bole solve... dah... Lantak. Sesungguhnya aku dah tak de kudrat nk memikirkan lagi.

You see...
This is actually, really what and how I feel about myself. Percaya atau tidak... terpulang... Like I said... Apa yang aku rasa psl diri aku. Aku tak penah luah kan selama ni. Its between me and myself. Dan aku masih tak pasti perlu ke aku tulis. Tapi memandangkan aku dh tak de 'jln keluar', aku tulis jgk la. I need a way out!!!

1) Orang yang sangat degil. Sangat sangat.
Masa aku muda2 dulu (ye aku dah tua skrg...) aku pun agak heran. Bila kena marah dgn pa and ma, jelas kelihatan kat muka dorang yang aku ni mmg degil sangat. Kekadang aku pun heran. Kenapa la aku degil sgt? Kenapa la aku buat jgk benda yang dorang akan marah. Tapi kalu aku rasa aku nk buat... aku buat jgk. Dan bila kesan perbuatan aku tu jadi negative dan menyusahkan org lain, aku tak penah menyesal apa yang aku buat. Cuma aku sedih sebab buat parents aku marah/ sedih. Tapi disebabkan aku ni stuborn, sampai ke sudah pun parent aku takan nmpk muka yang tertulis 'kesian pa and ma'. Sebab muka aku selalu akan nmpk muka degil.

2) Mmg malas mengemas.
Ini mmg real. Aku lah manusia yang paling malas nk mengemas tahap dewa dewi jula juli. Seriously. Tapi akan dtg jgk waktu2 dimana aku akan berkemas. Cuma not like 'normal' ppl who will kemas selalu. Tapi walaupun barang aku bersepah, tlg jangan sentuh. Coz I know where to find my things dlm keadaan bersepah tu. Cuma tak sedap la orang memandang. Penyakit ni mmg aku ada smpi skrg. Bila nk berubah?? Ntah....

3) Tak reti memendam rasa
In other words, aku akan cakap apa yang aku rasa. Walaupun tak de sapa tnya. Aku tak reti simpan dlm hati. Aku marah aku cakap, aku tak suka aku cakap, aku suka lagi la aku cakap. Tak puas hati, suka, gediks, geli, bosan, tension, bole katakan semua aku cakap. Maybe sebab dari dulu lagi mmg suka bercakap. Tak kira... dgn kawan? dgn family? sesapa jer la. Sebab tu lepas grad aku go into customer service line. Sebab aku suka cakap. Tapi kepada some aliens aku tak bercakap la. I can be very pemalu with strangers. Very the! Tapi to some ppl, bila aku suarakan apa yang aku rasa drg rasa aku ni melawan. Suka provoke. Suka pikir yang bukan2 and suka tak dgr cakap (sebab aku akan cakap benda dari angle yang lain). Actually no. To those ppl yang dah kenal aku, dorang tau. Aku tanya/cakap tu sebab aku melihat dari angle yang lain. Kekadang angle tu tak wujud pun. Aku saje je reka. It is more like 'what if....' situation. So bg org yang tak paham... safwin ni suka melawan. Orang kata buat ABC... buat je la... Naper lak tnya tak bole ke buat A1, A2, B1, B2.....?

4) Can be blur.com to the max.
There will be some times that I will be blur.com to the max. Well some may say that i'm insensitive. Well that's true. Esp bila bab orang marah. Ada penah berlaku 1 insiden.....

Me: B, Ko buat apa?

B: (Lama baru jawab)... Ko tak nmpk sia tgh basuh baju (orang sabah bah...)

Me: Keep on asking her questions such as... ko dah mkn? ko dh study tak utk paper esok..blah..blah...blah.

B: Safwin, ko tidak tau ka sia tgh marah sama ko? Lagi ko tnya banyak2 mcm tu?

Me: (Blur.com). Ko marah aku? Naper? Seriously what have I done??? ........

Ni la contoh blur.com aku. Seriously I dont realize bila orang marah aku. Aku tak jumpa mana butang sensitivity aku. I dont know when ppl are mad at me... and I dont know why they mad at me. Maybe sebab kurangnya daya sensitivity tu buatkan aku tak sedar yang kekadang perbuatan aku ni buat orang tak suka. To those yang aku penah buat camni.. Im sorry. Sesungguhnya mmg aku tak tau.

5) Agak pendendam
Aku agak pendendam. Tapi amat jarang berlaku. Hanya akan berlaku pada orang yang tak pasal2 carik pasal dgn aku. Aku tak la semulia sesetgh orang yang bila org baling taik kat dia.. all she can say is... biar la... masa dia akan tiba. For me... aku akan pastikan masa dia tiba. Aku akan kasi 'masa' dia tu. This happens lately kat ofis. Aku rasa dh lama sgt aku bersabar dgn sesetgh orang. I will revenge. But profesionally. But I will make sure I win the game. Hey! Dont blame me. Korang yang bersusah payah cari arang, buat bara, tiup bagai nk rak nk hidup kan api. Now it's my time to simbah petrol kat bara tu (time korang tgh bersusah payah meniup bara tu). Gler pengganas aku. Hahahahahah. Betul la test FB...

6) Amat jarang make a decision (spesis malas pikir)...tapi
Tapi sekali I have decide on something, selagi tak melanggar undang2 agama and negara, I will do anything... anything to make it come true. Rite now, I'm in the process of making decision on something. I really look forward for it to come true. I will MAKE SURE it will come true.

Begitu byk kelemahan aku... kekadang aku terfikir... bila la aku nk berubah. Tapi aku terfikir balik. Apa yang aku nk ubah? Kalu aku ubah kelemahan aku, maknanya nnt aku tak de kelemahan sebab kelemahan tu dah diatasi. Dah mana ada makhluk dlm dunia ni tak de kelemahan. I am known for my weaknesses. Kalu kelemahan ni hilang, maka hilang la 'Safwin'. Maka tidak akan ada lagi 'Safwin' yang ada kelemahan tu. Maka safwin akan tukar menjadi 'dont know who'. So aku terfikir, daripada aku berusaha membuang kelemahan aku yang dah sebati dgn aku tu dan bertukar menjadi orang lain, baik aku belajar menerima kelemahan aku kerana ini juga akan mengajar aku menerima kelemahan orang lain kerana kelemahan setiap seseorang itulah yang menjadikan dia dirinya. I will just have to adjust to their weaknesses.

Actually ada byk benda dlm kepala otak aku ni. Terlalu byk and all jumble up. Tak tau mana nk tulis. Terlalu byk yang mencarik 'jln keluar'. Lepas semua ni keluar....tetiba aku jadi blank. Maybe it's time for me to stop. Jln keluar tak bole terlalu luas. Takut yang terkeluar tu tak terhandle. Cukup utk kali ni. But one thing for sure.....

"Safwin will never be the same"....there's a reason for that. And I'm tried of trying to be the old 'safwin'. Obviously some ppl dont like it. Since I have lost a lot of ppl and things in my life for the past few years... hmmm.... never mind... Ignore it...

Bye for now.....

0 comments: