Saturday, January 3, 2009

Happy New Year 2009

Yeayyyy!!! Tahun baru muncul lagi....

Ini bermakna dah setahun aku mula merapu kat blog ni. Blog ni blog aku...suker hati la kan....

Neway, before diterus kan kemerapuan ku ini, meh nk list down para2 penyambut hari jadi di bulan January ini:

3 - Aku malas nk letak nama. Trying so much to delete this date from my head. Unfortunately tidak berjaya... Lantakkkk

5 - Arwah Mama and Aad (Ad, hadiah dh beli tau....beshhh!!!)

16 - Naffzan Ashadi and Ida

Sapa lagi yek? Tak de dah kot... Ni jer org yang penting yg perlu aku ingat tarikhnyer...

Ok. Biasa la...Tahun baru selalu dikaitkan dgn azam baru. (Nama jer azam baru tapi mesti isinyer sama cam tahun-tahun yang lepas).

Ok la... Ni azam aku:

Pertama:
Ni mmg akan sama tiap2 tahun. Dan tiap2 tahun jgk la tak menjadi. Azam yang pertama dan akan sentiasa kekal di carta ini sebagai No 1, nk KURANGkan BERAT BADAN!!!!

Tak penahnyer kurang berat ni. Bertambah ada la... But I think last year ada kurang skit ( Oh, it was last-last year) Tapi seperti biasa, naiknyer mmg laju...So azam tahun ini MESTI/WAJIB/PASTI kurangkan berat... I need to get rid 10kgs of my fat... Tak byk kan... 10 kg jerrr...ahaksss...

Kedua:
I will make sure business yang aku buat tak stop cam tu ajer. Yg pasti kena ada kemajuan. Nk business yang lagi besar. Aim: Bukak kedai... Target : insyaAllah by end of next year.... AMIN!!

Ketiga:
Aku kena make sure azam pertama dan azam kedua berjaya!

Buat masa ni itu jer la yang aku target dlm hidup aku (perggh!! Safwin ada target dlm hidup siot... satu perubahan yang positif....ahaksss). Well.... nk buat camne... safwin dah sedar diri....hihihihihihi

Ok enuff wif Azam baru.... sekarang meh nk citer psl few events yg berlaku dlm seminggu dua nih....

1) 20/12/2009

Selamat Bertunang Dzu....Semoga yg dirancang berjalan dgn lancar


Selesai sudah sorang kawan aku. Sekarang ni tinggal aku ngan kasma jer... (camne kasma?? Kita bila lagik???) Hahahahahha

2) Cuti2 dgn Family Acik

Family acik mai sini on 20/12/08. Happening gler.... Budak2 mmg syok la main 24 jam. Mak budak and makcik budak pun syok dok gossip.... hihihihihiihi. Tu acara wajib tahunan. Eh bukan tahunan... Tu acara wajib tiap kali berjumpa. Nak2 tahun ni (eh tahun lepas) byk benda yang nk digosipkan... lagi la tajam tanduk aku... Nyaris2 tumbuh ekoq!!


Antara tempat yg dibawah gi masa family acik kt sini:


Berjaya Times Square - Tak beshh pun! Aqeel la ni nk gi sgt....




Nasib la yang ni best!!! Satu hari kat sini. Bukan budak2 jer syok tak sedaq dunia... Mak2 budak and makcik2 budak pun joinnnnnnnn....Hahahahah. Bapak2 budak jer control skit.... (Oh... Family Nda pun join sekali...langkah kanan...)


3) 27/12/08

Abg Zul yg dermawan (Ecehhh!!) hehehe. telah bebesar hati membuat mkn2 hari ni.... Menunye:

a) Smoked Turkey - Aku mmg first time mkn benda ni.... Sedap. Esp cranberry sauce dia. ( Aku sememangnyer gler dgn keturunan berry ni. Blueberry, Cranberry, Blackberry, Strawberry...perrghh....lazattt!)

b) Roasted Lamb Leg - Lagi satu pergh!!. Lazat tak terkata.... Of course kalu lamb mkn dgn mint sauce...sodappppp. Dua2 main course ni dari restoran fav azul....


c) Pesgetti - (spagetti daaa).. Ni aku yang minta ocha buatkan.. Biasa la... ocha kan terror masak.. heheheh

d) Garlic bread and mushroom soup.

e) Potato and brocolli salad

f) Buah limau....sempena nk raya cina nih

g) Air limau plus asam boi.... Lazatttt.....

Tak caya.... tgk nih.....


4) 1/1/09 - New Year

Tarikh ni Xpa buat her reception kat Dewan Kiambang Sek 7. Since gambar kat Kemal lom amik lagik... So tak de la koleksi gambar wed Xpa. Nnt kalu ada aku boh kat FB jer... Seperti biasa aku la tukang mekap. Eh....sebut pasal mekap... Aku nk bgtau skit yek... Aku kalu mekap, aim aku nk kasi cantik org yang aku mekap. Jadi aku ni tak la peduli sgt kalu kaum kerabat ke sahabat handai pengantin ni suka ke tak mekap aku. Bagi aku janji pengantin suka, cukup. Sebab dia yang BAYAR kan... Tapi yang aku tak paham tu... ada gak org komplen mcm2 psl mekap aku. As I said, aku tak heran dan tak peduli... Tapi aku cam musykil la... Yang dok komplen pok pek pok pek tu pun kekadang mekap tak betul.... so... harap maklum la... Korang kata la negative apa pun... mmg tak lut.... Tetapi kepada yang memuji... Alhamdulilah....:)). Thank you very much. Semoga tangan dan akal ni masih terus berusaha ke arah yang terbaik....

5) 2/1/09
Mami & Pa kater nk belanja...Yehaaa... Memula kata nk belanja kat Johnny's tapi full hse. Lepas tu kami tukar direction. Nk tau gi mana? CONCORDE!!! (Ni kali ke 2 gi dlm masa 5 hari ni). This time ramai gler yang gi. Semua gi termasuk Dea and Ainan. Yang tak gi ialah pengantin baru and Aan. Apa acaranya? Saje... Mami and Pa nk ucap terima kasih and nk celebrate bday Aad this coming 5hb. Biasa la... Kalu dh kat concorde tu lupa segala diet miet nih... sorry... Last time gi tak amik Oyster...this time gi... aku belasah smpi 8!!... Sedap... Betul!! (Aku sorang jer mkn menda tu mlm tu....Aad kata dia phobia gara2 Mr. Bean. hahaha)
Habis mkn lelepak kat lounge. Best giler... Papa pun join... Hehehe. (Hmm... pa mmg lain skit skrg nih....) Ada gak dekat smpi kol 12 baru masing2 ingat nk balik.... Tapi band mlm tu mmg best. Nak2 the Batak Band tu... suara derang.... perghhh!!! mcm ada built in mic... Dorang tak main la pki mic2 ni... Live... sedap siottt!!!...


Tu yang kiri sekali tu... suara bass gler... sesapa yang minat music sangat2 la direkomenkan pergi ke Melting Pot Concorde Shah Alam... best gler...

Itu jer la antara kejadian2 yang berlaku beberapa minggu nih....Nk selalu memblog kan diri tak bole. Laptop kesayanganku ini terpaksa dilepaskan ke Kuala Lipis. So sekali dpt, panjang la skit ceritanyer....

Oh Ya.... Aku lupa nk letak kat sini. Antara yang perlu aku laksanakan tahun 2009 nih:

1) Kawin on 20.09.2009 - Mmg takan dpt la sebab first raya -Hahahah

2) Aku dah book Aan nk design wedding ring... Double Hahahaha

3) Book Aad for weeding dress... Triple Hahahaah

4) Cari org nk kawin - *silent*

Jadi ka tak jadi ka... Wallahualam......

0 comments: